Pomysł na biznes zaczyna się od chęci wzbogacenia się lub bycia niezależnym finansowo. Własna stacjonarna firma z pewnością może to umożliwić, jednak wiąże się z tym wiele niemałych inwestycji i co miesięcznych opłat rzędu 800zł (mniej więcej). Nie jest to jedyna wada, słowo „stacjonarny” oznacza, że oferowane produkty lub usługi, będą skierowany jedynie do osób znajdujących się w pobliżu siedziby firmy, bądź sklepu, co daje niesamowicie ograniczone możliwości pozyskiwania nowych klientów i poszerzania działalności o nowe rynki.
Sklep internetowy nie zawiera tych aspektów, wręcz przeciwnie bardzo szybko można go rozwinąć, zmienić branżę czy ofertę. Nie wymaga specjalistycznej wiedzy, inwestycji w lokal, pracowników ani maszyny. Wystarczy sprawny komputer lub laptop. Kwota branży E-Commerce w roku 2019 wyniosła 40mld zł., a w 2020 roku już 70mld zł. Jest to niesamowita kwota, do której każdy może się dołączyć i zyskać roczny obrót warty nawet miliony.
Jak stworzyć sklep internetowy? – Krok po kroku
Najskuteczniejszym i najłatwiejszym sposobem jest rejestracja na stronie sky-shop.pl. Dlaczego akurat ta strona? Posiada ona ładny, przejrzysty i zrozumiały interfejs, wiele funkcji, zróżnicowane szablony strony, które można dowolnie edytować w prosty sposób, darmowe dwa tygodnia okresu próbnego, bez żadnych zobowiązań, przez każdy krok prowadzą poradniki, dzięki tej stronie nie trzeba kupować domeny ani serwera (całość jest zawarta w ofercie), jest możliwość integracji własnego sklepu internetowego z platformami: Allegro oraz Ebay, integracja z hurtowniami w modelu dropshipping (realizacja zamówienia należy do hurtowni, właściciel sklepu internetowego musi zająć się jedynie obsługą klienta, a także przekazaniem, przeważnie mailowo odpowiednich danych).
Kolejnym krokiem będzie zastanowienie się nad treścią sklepu oraz ofertą, produktami, które znajdą się na sklepie. Najlepiej wybrać przedmioty, które nie są często reklamowane, ponieważ reklamacja przeważnie spada na właściciela sklepu a nie na hurtownie, co wiążę się ze stratami. Warto więc zastanowić się nad sprzedażą:
– Zegarków,
– Elektroniki,
– Sprzętów gastronomicznych,
– Akcesoriów (z różnych dziedzin),
– Produktów hurtowni wielobranżowych,
– Sprzętów do domu i ogrodu,
– Produktów z zakresu sportu,
– Produktów Zoologicznych,
– Produktów przemysłowych,
– Obrazów,
– Książek i gier,
Największe straty natomiast notuje się w kategoriach odzieży i obuwia.
Po ułożeniu konceptu, należy utworzyć konto e-mail dla sklepu, biznesowe konto Allegro oraz Ebay. E-mail z nazwą sklepu będzie prezentował profesjonalizm i umożliwi klientowi szybki kontakt w razie jakichkolwiek pytań. Natomiast biznesowe konta Allegro, Ebay umożliwią aktywną sprzedaż produktów na tych platformach.
Po wykonaniu tych czynności, można przejść do tworzenia samej strony internetowej. Design powinien być unikalny i dostosowany do koncepcji całości. Powinien być czytelny, łatwy w obsłudze oraz przyciągający uwagę, na stronie musi się coś dziać. Kolory przyjazne dla oka klienta: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony (w przyjemnych odcieniach). W lewym górnym rogu powinno znaleźć się logo firmy, które można darmowo zaprojektować w kilka minut na stronie „Canva.com”. Do strony głównej warto dodać separatory zachęcające do skorzystania z oferty sklepu, na przykład: „Powyżej 250zł wysyłka gratis” lub „Zarejestruj się do Newslettera i odbierz rabat 10%” (Newsletter jest obsługiwany automatycznie). W kolumnach menu głównego powinny znaleźć się: „Strona główna”, „Kategorie”, „Nowości”, „Bestsellery”, „Kontakt”, „Regulamin” – jest to dobra kolejność zwracająca uwagę na najważniejsze aspekty. W stopce należy uzupełnić wszystkie dane o firmie oraz dodać indywidualny regulamin sklepu (koszt około 15zł).
Gdy strona internetowa jest już w pełni gotowa pod względem wizualnym i merytorycznym, kolejnym krokiem będzie integracja z hurtownią (koszt 45zł). Aby zintegrować się z wybraną hurtownią, konieczne będzie mailowe lub telefoniczne skontaktowanie się z działem obsługi / marketingu / właścicielem hurtowni. Należy wyrazić chęć podjęcia współpracy, omówić jej szczegóły. Większość hurtowni posiada własne instrukcje dla partnerów. Niekiedy będzie potrzebne podpisanie umowy, a czasem wystarczy napisać krótkiego maila.
O co pytać hurtownie?
– Sposób i rodzaj dostawy,
– Sposób składania zamówień,
– Prośba o wysłanie plików XML/CSS, aby bezpośrednio zintegrować swój sklep,
– Dostępne rabaty,
Po zdobyciu niezbędnych informacji oraz pliku XML, można wkleić go do odpowiedniej rubryki (po wybraniu danej hurtowni należy wkleić ten plik, aby towary wraz z opisami, cenami i zdjęciami pojawiły się na naszym sklepie). W konfiguracjach hurtowni przy „Pobieraj tylko z powiązanych kategorii” należy dać „NIE”, a w minimalnej ilości sztuk pobieranych towarów, należy wpisać „1” (aby nie wystawiać na sklepie produktów, których nie ma). Można ustawić dowolną ilość aktualizacji oferty na dobę, im więcej tym lepiej.
Następnym zajęciem po zintegrowaniu hurtowni będzie dodanie produktów do kategorii i podkategorii, które będą wyświetlały się w sklepie. Jest prosty proces polegający jedynie na przenoszeniu pliku z jedno miejsca do miejsca obok.
Ważne jest ustalenie odpowiednich cen na produkty i naniesienie odpowiedniej marży, aby zyskać jak najwięcej. W tym celu należy obiektywnie zastanowić się nad tym, ile pieniędzy klient może poświeci na dany produkt aby był dla niego atrakcyjny. Istotne będzie zorientowanie się w konkurencji i cenach podobnych towarów.
Aby zwiększyć sprzedaż, po dodaniu produktów i ustaleniu cen, należy zintegrować swój sklep z kontami Allegro i E-bay, dzieje się to automatycznie za sprawą strony Sky-shop, potrzebne będą jedynie odpowiednie dane. Po zintegrowaniu, przez platformę do administrowania sklepu, można wystawić wybrane produkty serwisach, wystarczy jedno kliknięcie, a produkty same się wystawią i będą się aktualizować.
Realizowanie zamówień jest już banalnie proste, wystarczy wysyłać odpowiednie informacje na temat zamówienia do hurtowni. Można to robić ręcznie, lub w pełni zautomatyzować tą czynność.
Sklep internetowy, sprzedaż na serwisach aukcyjnych, teraz warto zainteresować się reklamą własnego sklepu, aby dojść do jak największej ilości odbiorców. W internecie istnieje wiele sposobów reklamowania się, przykładowo: Instagram, Facebook, Twitter, Blog – to świetne sposoby na pozyskanie rozgłosu.
Jak widać zakładanie sklepu internetowego nie musi być procesem trwającym kilka tygodni, a może trwać kilka godzin, wystarczy trochę zaangażowania i kreatywności aby osiągnąć sukces i stać się wzorem dla innych. Dzięki temu sposobowi, zamiast wydawać 400zł miesięcznie, wydasz 700zł w pół roku. Warto, prawda? 35 000 osób skorzystało z propozycji, podejmij się tego i Ty!
Sprawdź również: strony internetowe Warszawa.