Czym tak właściwie jest takowy kontent marketing i na czym on polega? Ile możemy osiągnąć z takiego marketingu? Jest on płaty czy darmowy? Wiele z tych pytań dostaniesz właśnie odpowiedź w tym artykule.
Czym jest kontent marketing?
Kontent marketing jest to nic innego jak reklama, która posiada odpowiednią treść i odpowiednio angażującą poszczególne grupy docelowe. Podczas wykorzystania takiej czynności możemy ją wykorzystać na dwa sposoby.
– Blog i całość zawarta w ścisłym wyjaśnieniu o wysokiej jakości, który nam przedstawia różne elementy.
– Portale społecznościowe. Krótkie na temat i odpowiednio przygotowana treść.
W dwóch tych owych kwestiach stosuje się go nieco inaczej. Podczas strategii na przykład w sklepie internetowym, warto wykorzystać go podczas tworzenia bloga, czy też krótki opis na social mediach.
Kontent marketing na blogu.
Dodatkowo na blogu jeden artykuł możemy napisać bardzo długi wyczerpujący cały dany temat w wysokiej jakości i odpowiednio sformułowany pod kątem SEO, jak i pod kątem czytania danego artykułu. Ważne jest, by taki tekst posiadał minimum 2 słowa kluczowe w postaci nieodmienionej i minimum 2 słowa kluczowe w postaci odmienionej. Warto jednak pamiętać, że treść o wysokiej jakości musi wyglądać dobrze. Dlatego, też poleca się ów 2 słowa kluczowe w formie nieodmiennej dodać do nagłówków, bądź na początku zdania, jeżeli jest taka możliwość. Wiele jednak osób powie, że to za drogi koszt copywritera. Tak jest to drogi koszt, jeżeli szukasz doświadczonego, który zajmuje się tym wiele lat. Jednak są dwa wyjścia z takowej sytuacji, jeżeli w danym momencie nie stać Cię na koszt powyżej 500 złotych na copywritera. Możesz wykorzystać portale copywriterskie, które za parę groszy ukażą Ci takowy tekst. Tutaj trzeba liczyć stawkę od 8 do 50 złotych za cały tekst. Drugim wyjściem jest napisanie go samemu. Wiele darmowych programów pozwoli Ci na napisanie dobrze wyglądający tekst.
Zalety kontent marketingu na firmowym blogu, który jest podpięty pod sklep internetowy.
Ważne zalety prowadzenia takiego o to marketingu są opisane na dole.
– Potencjalni klienci mogą być bardziej zainteresowani sklepem.
– Algorytm Google lubi wartością treść.
– Zwiększasz pozycjonowanie za darmo, bądź małym kosztem.
– Poprawiasz wizerunek sklepu i marki.
Kontent marketing w takowych to social media.
Tutaj jednak jest trochę inaczej, ponieważ takowy marketing nie może być długi i wyczerpujący temat, który działa przy prowadzeniu bloga. Tutaj warto skupić się na dwóch maksymalnie trzech zdaniach, które zaciekawią danego odbiorcę swoją wysoką jakością. Dodatkowo w tym momencie możesz wykorzystać odpowiednie emotki, czy też zdjęcie, które jest odpowiednie do danego tematu. Warto też ustawić strategię taką na przywiązanie uwagi danego klienta szybką zwrotką a emotkami ściągnięciem jego wzroku na link, który kieruje go do bloga czy sklepu internetowego. Dodatkowo każdy, kto przegląda, przykładowo Facebooka nie czyta, każdej treści. Jednak spokojnie kontent marketing ma sens, jeżeli tylko dodasz interesujące zdjęcie do danego tematu i jeżeli ów zdjęcie przyciągnie, skupienie klienta przeczyta, opis, który ma za zadanie właśnie zmusić go do kliknięcia link, który jest oznaczony przez emotki. Wówczas taka osoba wejdzie w link.
Zalety kontent marketingu w social media?
Te najważniejsze zalety są podane poniżej.
– Większe zainteresowanie.
– Większa kliknięcia na dany link.
– Większa możliwość przekierowania odbiorcę na dany blog/sklep internetowy.
– Przedstawienie i skupienie odbiorcy na nowy produkt/usługę, z której skorzysta.
Duża część naukowców przez lata badało osoby, które spędzają długi czas na social media. Wyszło im z badań, że najważniejszym elementem zatrzymania odbiorcy to odpowiednie zdjęcie treść i przekierowanie go tam, gdzie musi się znaleźć.
Podsumowanie.
Kontent marketing to jeden z tych marketingów, który ma, ogromny wpływ na każdą firmę a jest, on bezpłatny, ale czasem i lekko płatny przez wykonanie takowej treści na odpowiednie strony czy social media. Jeżeli potrafisz odpowiednio pisać i używać emotek do zwiększenia emocji to właśnie wówczas taki marketing dla Ciebie jest całkowicie bezpłatny, który też i zwiększa szanse na zaistnieniu i zwabieniu wielu potencjalnych klientów. Co za tym idzie? Zwiększona sprzedaż takowych już produktów, czy też usług. Jak sami naukowcy twierdzą, że przez kontent marketing sprzedaż rośnie aż o 25 do 50 proc.